9급 국가직 공무원 영어(2019. 4. 6.) 시험일자 : 2019년 4월 6일

1. 밑줄 친 부분의 의미와 가장 가까운 것을 고르시오.
  • ① distinguish
  • ② strengthen
  • ③ undermine
  • ④ abandon

등록된 댓글이 없습니다.
2. 밑줄 친 부분의 의미와 가장 가까운 것을 고르시오.
  • ① was overwhelmed
  • ② was impressive
  • ③ was depressed
  • ④ was optimistic

등록된 댓글이 없습니다.
3. 두 사람의 대화 중 가장 어색한 것은?
  • ① A : I'm traveling abroad, but I'm not used to staying in another country.B : Don't worry. You'll get accustomed to it in no time.
  • ② A : I want to get a prize in the photo contest.B : I'm sure you will. I'll keep my fingers crossed!
  • ③ A : My best friend moved to Sejong City. I miss her so much.B : Yeah. I know how you feel.
  • ④ A : Do you mind if I talk to you for a moment?B : Never mind. I'm very busy right now.

등록된 댓글이 없습니다.
4. 밑줄 친 부분에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
  • ① how much are they
  • ② how do I eat them
  • ③ how spicy are they
  • ④ how do you cook them

등록된 댓글이 없습니다.
5. 우리말을 영어로 잘못 옮긴 것을 고르시오.
  • ① 제가 당신께 말씀드렸던 새로운 선생님은 원래 페루 출신입니다.→The new teacher I told you about is originally from Peru.
  • ② 나는 긴급한 일로 자정이 5분이나 지난 후 그에게 전화했다.→I called him five minutes shy of midnight on an urgent matter.
  • ③ 상어로 보이는 것이 산호 뒤에 숨어 있었다.→What appeared to be a shark was lurking behind the coral reef.
  • ④ 그녀는 일요일에 16세의 친구와 함께 산 정상에 올랐다.→She reached the mountain summit with her 16-year-old friend on Sunday.

등록된 댓글이 없습니다.
6. 우리말을 영어로 잘못 옮긴 것을 고르시오.
  • ① 개인용 컴퓨터를 가장 많이 가지고 있는 나라는 종종 바뀐다.→The country with the most computers per person changes from time to time.
  • ② 지난여름 나의 사랑스러운 손자에게 일어난 일은 놀라웠다.→What happened to my lovely grandson last summer was amazing.
  • ③ 나무 숟가락은 아이들에게 매우 좋은 장난감이고 플라스틱 병 또한 그렇다.→Wooden spoons are excellent toys for children, and so are plastic bottles.
  • ④ 나는 은퇴 후부터 내내 이 일을 해 오고 있다.→I have been doing this work ever since I retired.

등록된 댓글이 없습니다.
7. 밑줄 친 부분 중 어법상 옳지 않은 것을 고르시오.
  • ① ①
  • ② ②
  • ③ ③
  • ④ ④

등록된 댓글이 없습니다.
8. 밑줄 친 부분 중 어법상 옳지 않은 것을 고르시오.
  • ① ①
  • ② ②
  • ③ ③
  • ④ ④

등록된 댓글이 없습니다.
9. 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것은?
  • ① Computerized Maps vs. Traditional Maps
  • ② Where Does Cartography Begin?
  • ③ Finding Ways to DNA Secrets
  • ④ Mapping New Frontiers

등록된 댓글이 없습니다.
10. 다음 글의 요지로 가장 적절한 것은?
  • ① Time your feedback well.
  • ② Customize negative feedback.
  • ③ Tailor feedback to the person.
  • ④ Avoid goal-oriented feedback.

등록된 댓글이 없습니다.
11. 다음 글의 내용과 일치하지 않는 것은?
  • ① Hughes는 많은 미국 흑인들이 다녔던 대학교를 졸업하였다.
  • ② Hughes는 실제 사투리를 그의 작품에 반영하였다.
  • ③ Hughes는 하층 계급 흑인들의 문화적 요소를 반영한 인물을 만들었다.
  • ④ Hughes는 인종편견을 엄숙한 문체로 공격하였다.

등록된 댓글이 없습니다.
12. 밑줄 친 부분 중 글의 흐름상 가장 어색한 것은?
  • ① ①
  • ② ②
  • ③ ③
  • ④ ④

등록된 댓글이 없습니다.
13. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?
  • ① the development of legal names
  • ② the concept of attractive names
  • ③ the benefit of simple names
  • ④ the roots of foreign names

등록된 댓글이 없습니다.
14. 밑줄 친 부분의 의미와 가장 가까운 것을 고르시오.
  • ① complementary
  • ② systematic
  • ③ mandatory
  • ④ innovative

등록된 댓글이 없습니다.
15. 밑줄 친 부분의 의미와 가장 가까운 것을 고르시오.
  • ① let on
  • ② let off
  • ③ let up
  • ④ let down

등록된 댓글이 없습니다.
16. 밑줄 친 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?(순서대로 (A), (B))
  • ① therefore, on the other hand
  • ② however, in addition
  • ③ nonetheless, at the same time
  • ④ furthermore, in conclusion

등록된 댓글이 없습니다.
17. 주어진 문장이 들어갈 위치로 가장 적절한 것은?
  • ① ①
  • ② ②
  • ③ ③
  • ④ ④

등록된 댓글이 없습니다.
18. 밑줄 친 부분에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
  • ① In the past, the study of history required disenchantment from science
  • ② Recently, science has given us lots of clever tricks and meanings
  • ③ Today, we teach and learn about our world in fragments
  • ④ Lately, history has been divided into several categories

등록된 댓글이 없습니다.
19. 다음 글의 내용과 일치하지 않는 것은?
  • ① The increase in the number of working women boosted the expansion of food service programs.
  • ② The US government began to feed poor children during the Great Depression despite the food shortage.
  • ③ The US school food service system presently helps to feed children of poor families.
  • ④ The function of providing lunch has been shifted from the family to schools.

등록된 댓글이 없습니다.
20. 주어진 문장 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?
  • ① (A)-(B)-(C)
  • ② (A)-(C)-(B)
  • ③ (B)-(A)-(C)
  • ④ (B)-(C)-(A)

등록된 댓글이 없습니다.