9급 국가직 공무원 영어(2014. 4. 19.) 시험일자 : 2014년 4월 19일

1. 밑줄 친 부분에 가장 적절한 것은?
  • ① make up to
  • ② brush up on
  • ③ shun away from
  • ④ come down with

등록된 댓글이 없습니다.
2. 밑줄 친 부분과 의미가 가장 가까운 것은?
  • ① examine
  • ② distribute
  • ③ discard
  • ④ correct

등록된 댓글이 없습니다.
3. 밑줄 친 부분과 의미가 가장 가까운 것은?
  • ① faultless
  • ② unreliable
  • ③ gutless
  • ④ unscientific

등록된 댓글이 없습니다.
4. 밑줄 친 부분에 가장 적절한 것은?(순서대로 ㉠, ㉡, ㉢)
  • ① dissemination, chance, evoke
  • ② dissemination, charge, erase
  • ③ dissatisfaction, charge, erase
  • ④ dissatisfaction, chance, evoke

등록된 댓글이 없습니다.
5. 우리말을 영어로 잘못 옮긴 것은?(문제 오류로 실제 시험에서는 1,3번이 정답처리 되었습니다. 여기서는 1번을 누르면 정답 처리 됩니다.)
  • ① 그녀는 등산은 말할 것도 없고, 야외에 나가는 것을 좋아하지 않는다.→She does not like going outdoor, not to mention mountain climbing.
  • ② 그녀는 학급에서 가장 예쁜 소녀이다.→She is more beautiful than any other girl in the class.
  • ③ 그 나라는 국토의 3/4이 바다로 둘러싸여 있는 소국이다.→The country is a small one with the three quarters of the land surrounding by the sea.
  • ④ 많은 학생들이 졸업 후 취직을 위해 열심히 공부한다.→A number of students are studying very hard to get a job after their graduation.

등록된 댓글이 없습니다.
6. 밑줄 친 부분에 가장 적절한 것은?
  • ① Me neither
  • ② You shouldn't blame me
  • ③ It is up to your parents
  • ④ You'd better hang about with her

등록된 댓글이 없습니다.
7. 밑줄 친 부분에 가장 적절한 것은?
  • ① have such a long face
  • ② step into my shoes
  • ③ jump on the bandwagon
  • ④ play a good hand

등록된 댓글이 없습니다.
8. 어법상 옳은 것은?
  • ① While worked at a hospital, she saw her first air show.
  • ② However weary you may be, you must do the project.
  • ③ One of the exciting games I saw were the World Cup final in 2010.
  • ④ It was the main entrance for that she was looking.

등록된 댓글이 없습니다.
9. 밑줄 친 부분 중 어법상 옳은 것은?
  • ① ①
  • ② ②
  • ③ ③
  • ④ ④

등록된 댓글이 없습니다.
10. 밑줄 친 부분에 가장 적절한 것은?
  • ① Absolutely true
  • ② Too much so
  • ③ Not so
  • ④ Well enough

등록된 댓글이 없습니다.
11. 밑줄 친 부분에 가장 적절한 것은?
  • ① augment
  • ② convene
  • ③ vanquish
  • ④ reinforce

등록된 댓글이 없습니다.
12. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?
  • ① (A)-(B)-(C)
  • ② (B)-(A)-(C)
  • ③ (C)-(B)-(A)
  • ④ (C)-(A)-(B)

등록된 댓글이 없습니다.
13. 밑줄 친 부분에 가장 적절한 것은?
  • ① is basically decoding since phonemic and alphabetical knowledge is added to the general decoding process
  • ② is much more complex than simply mastering phonemic awareness and alphabet recognition
  • ③ can be more efficiently learned together with peers than either alone or with teachers
  • ④ can be mastered when learners know how to sound out words fluently

등록된 댓글이 없습니다.
14. 다음 문장이 들어갈 위치로 가장 적절한 것은?
  • ① A
  • ② B
  • ③ C
  • ④ D

등록된 댓글이 없습니다.
15. 내용의 흐름상 적절하지 못한 문장은?
  • ① ①
  • ② ②
  • ③ ③
  • ④ ④

등록된 댓글이 없습니다.
16. 다음 글의 내용과 일치하지 않는 것은?
  • ① The Brookfield Zoo ran a program that supports free admission for low-income families.
  • ② The Brookfield Zoo assisted African-American kids in tracing their family history.
  • ③ The Newberry Library and the Brookfield Zoo won a $10,000 award respectively.
  • ④ The Newberry Library was awarded the medal for an extensive number of maps.

등록된 댓글이 없습니다.
17. 피드백에 대한 글쓴이의 주장으로 가장 적절한 것은?
  • ① 상대방에게 직접 전달하는 것이 바람직하다.
  • ② 상대방의 인격보다는 업무에 초점을 두어야 한다.
  • ③ 긍정적인 평가가 부정적인 것보다 더 많아야 한다.
  • ④ 상대방의 지위와 감정을 고려해야 한다.

등록된 댓글이 없습니다.
18. 다음 글의 요지로 가장 적절한 것은?
  • ① Science is very helpful in modern society.
  • ② Science and technology are developing quickly.
  • ③ The absolute belief in science is weakening.
  • ④ Scientific research is getting more funds from private sectors.

등록된 댓글이 없습니다.
19. 다음 글의 내용과 일치하는 것은?
  • ① Movie and concert schedules will be notified twice a month.
  • ② During the weekdays, the cafeteria and the library will open at noon.
  • ③ Campus buses will run every hour and make all of the regular stops.
  • ④ A valid identification card is required to use the athletic and entertainment facilities during the summer session.

등록된 댓글이 없습니다.
20. 다음 글의 내용과 일치하지 않는 것은?
  • ① With regard to pointing to an object, the children pointed to an object of the same shape but a different substance.
  • ② With regard to pointing to a substance, the children pointed to the same substance regardless of its shape.
  • ③ Children can apply the names for solids with a noteworthy shape to objects of that kind.
  • ④ Children can distinguish objects from substances only after they know how their language distinguishes them.

등록된 댓글이 없습니다.